مقدمۀ شرایط و قوانین
این قوانین و مقررات به منظور ایجاد شفافیت و حفظ حقوق کاربران در تمامی فرآیندهای مرتبط با خرید کالا و خدمات از فروشگاه آنلاین «آرابرتر» تنظیم و نگارش شده است و ثبت سفارش به منزلۀ قبول این قوانین می باشد، لذا از کاربران انتظار میرود با دقت این قوانین را مطالعه کرده و در صورت هرگونه سوال با واحد پشتیبانی تماس بگیرند.
قوانین عمومی
توجه داشته باشید کلیۀ اصول و رویههای وبسایت آرابرتر منطبق بر قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است.
ثبت نام و ایجاد حساب کاربری
کاربران برای خرید از «آرابرتر» موظف به ایجاد حساب کاربری هستند.
کاربر متعهد میشود که اطلاعات شخصی شامل نام، شماره تماس، آدرس، کدپستی و ایمیل خود را صحیح و به روز ارائه داده و در صورت تغییر، آن را به روز کند. در غیر این صورت «آرابرتر» مسئولیتی در قبال اطلاعات نادرست نخواهد داشت.
مسئولیت حفظ اطلاعات حساب کاربری در خارج از محدودۀ سایت بر عهده کاربر است و هر کاربر میتواند در هر زمان نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کند.
حریم خصوصی و امنیت اطلاعات
حفاظت اطلاعات مالی : «آرابرتر» در حفظ اطلاعات مالی و بانکی کاربران نهایت دقت را خواهد داشت و هیچگونه اطلاعات مالی کاربران به اشخاص ثالث ارائه نخواهد شد وصرفاً برای ارائه خدمات بهتر به کار میرود وهمچنین تمامی تراکنشها و اطلاعات شما با استفاده از پروتکلهای امنیتی معتبر و رمزنگاری شده محافظت میشود.
استفاده از کوکیها : سایت ممکن است از کوکیها برای بهبود تجربه کاربری استفاده کند. کاربران میتوانند تنظیمات مرورگر خود را بهگونهای تنظیم کنند که کوکیها را غیرفعال کنند.
قیمت گذاری و موجودی کالا
موجودی : موجودی کالاها به صورت روزانه به روزرسانی میشود و در صورت عدم موجودی، کاربر از وضعیت کالا مطلع خواهد شد.
کیفیت کالاها : تمامی کالاها پیش از عرضه بررسی شده و کیفیت و تاریخ انقضای آنها تایید میشود. در صورت مشاهده هر گونه نقص، کاربر حق بازگشت کالا را خواهد داشت.
انتخاب کالا : کاربر میتواند با جستجو در وبسایت، کالای موردنظر خود را انتخاب، و اطلاعات آن را مطالعه کند این اطلاعات صرفاً برای اطلاع رسانی است و جنبۀ مشاوره ندارد.
قیمت گذاری : قیمت نهایی هر کالا در صفحه مربوط به آن به صورت دقیق و شفاف درج شده است و ممکن است تحت تاثیر تغییرات اقتصادی و بازار، تغییر کند بنابراین، قیمت نهایی در زمان ثبت سفارش ملاک است همچنین «آرابرتر» حق تغییر قیمت پیوسته و بدون اطلاع قبلی را برای خود محفوظ میدارد.
هزینه ی مالیات و حمل ونقل : فروشگاه های آرایشی و بهداشتی از دی ماه 1402 مشمول أخذ مالیات بر ارزش افزوده به میزان 10 درصد از خریدار میباشند و هزینههای بسته بندی، ارسال و بیمه حمل کالا بسته به شرایط سفارش که در فرم سبد خرید اطلاع رسانی میشود، ممکن است جداگانه محاسبه شود.
ثبت، پرداخت و پردازش سفارش
ثبت سفارش : فروشگاه آرابرتر به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز امکان سفارشگذاری میدهد.
روشهای پرداخت : «آرابرتر» از روشهای مختلف پرداخت امن (پرداخت آنلاین، ثبت فیش و...) برای تسویه حساب استفاده میکند.
تأیید پرداخت : پس از انجام پرداخت، کاربر باید پیام تأییدیه را دریافت کند. در صورت عدم دریافت تأییدیه، مسئولیت پیگیری برعهده کاربر خواهد بود.
پردازش سفارش : پردازش سفارشات در همان روز ثبت سفارش انجام میگیرد.
ارسال و تحویل کالا
روش های ارسال : کالاها از طریق پست یا خدمات تحویل سریع ارسال میشوند. انتخاب روش ارسال بر عهده کاربر است.
زمان تحویل : زمان تحویل کالا بسته به آدرس و نوع ارسال ممکن است متفاوت باشد. تمامی تلاش ما بر این است که کالاها در زمان مقرر به دست مشتریان برسند.
مسئولیت کاربر : مسئولیت بررسی صحت و سلامت کالا به عهدۀ کاربر است و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، باید در مدت زمان مشخص (حداکثر 24 ساعت) با ما تماس بگیرد.
تحویل کالا : کاربران باید در زمان مقرر جهت تحویل کالا در محل حضور داشته باشند. در صورت عدم حضور، هزینههای اضافی مربوط به ارسال مجدد برعهده کاربر خواهد بود.
پیگیری مرسوله : پس از ارسال کالا، کد رهگیری از طریق پیامک یا ایمیل به کاربر ارسال میشود تا امکان پیگیری وجود داشته باشد. مشتریان می توانند روند ارسال سفارش را در سایت پست جمهوری اسلامی از طریق کد رهگیری مرسوله که در حساب کاربریشان ثبت شده پیگیری نمایند.
تعهد در قبال تحویل : در صورت عدم تحویل کالا به دلیل نادرستی آدرس ارائه شده و یا عدم حضور تحویل گیرنده در محل، کاربر مسئولیت عواقب آن را به عهده دارد.
تعویض و بازگشت کالا
مهلت بازگشت : کاربران میتوانند کالا را تا حداکثر 2 روز پس از دریافت در شرایط خاص مانند خطای فروشگاه (عدم تطابق با توضیحات) بازگشت دهند.
شرایط بازگشت : چنانچه کالای خریداری شده با محصولی که برای مشتری ارسال شده مغایرت داشته باشد در صورت هرگونه اشتباه از طرف فروشگاه کالای ارسالی بدون تحمیل هیچ گونه هزینه ای به مشتری مشروط به اینکه پلمپ و برچسب امنیتی محصول مخدوش نشده باشد تعویض خواهد شد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات درج شده در وبسایت است.
مراحل بازگشت : کاربر باید ابتدا با پشتیبانی «آرابرتر» تماس بگیرد و درخواست خود را ثبت کند. سپس با شرایط همراه با کالا (بسته بندی، برچسب، فاکتور) برای بازگشت اقدام کند مسئولیت مرجوع کردن کالا بدون هماهنگی، بر عهدۀ خریدار می باشد.
هزینههای بازگشت : کلیۀ هزینههای بازگشت کالا به عهده کاربر خواهد بود، مگر در مواردی که خطای فروشگاه باشد.
بعد از تایید کارشناس مبنی بر سالم بودن کالای مرجوعی، هزینۀ ارسال حداکثر ظرف مدت 24 ساعت به حساب کاربر عودت داده می شود.
تعویض کالا : تعویض کالا به دلیل رعایت مسائل بهداشتی امکان پذیر نمی باشد.
محدودیت مسئولیت
«آرابرتر» هیچگونه مسئولیتی در قبال خسارات فیزیکی مانند مشکلات پوستی ناشی از استفادۀ ناآگاهانه ی کاربران از محصولات را ندارد.
«آرابرتر» تحت هیچ شرایطی مسئولیت تاخیر یا عدم کارکرد سایت را که میتواند ناشى از عوامل طبیعى، نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد برعهده ندارد.
فروشگاه «آرابرتر» مسئولیتی در قبال درستی نظرات منتشر شده از کاربران سایت که تجربۀ خرید داشته اند و اطلاعات ثبت شده روی بسته بندی محصول از سوی تولید کننده، ندارد.
افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند، به ویژه دربارۀ کالاهای ارائه شده تحت عنوان شگفت انگیز که دارای محدودیت تعداد هستند.
حقوق مالکیت فکری
تمامی محتواها، گرافیکها و لوگوی موجود در سایت «آرابرتر» متعلق به این فروشگاه بوده و هرگونه کپیبرداری و یا استفاده از آنها بدون مجوز ممنوع است.
تغییرات در قوانین
«آرابرتر» حق دارد در هر زمان تغییرات لازم را در قوانین و مقررات ایجاد کند و کاربران موظف به پیگیری این تغییرات هستند.
قانون حل اختلاف
تعریف اختلاف : اختلافات ناشی از خرید محصولات، خدمات یا استفاده از وبسایت فروشگاه آنلاین «آرا برتر» بین کاربران و فروشگاه ممکن است شامل موضوعاتی نظیر عدم تطابق محصول، مشکلات در ارسال، کیفیت خدمات و یا هر نوع مسئله دیگر باشد.
تلاش برای حل دوستانه : در صورت بروز اختلاف بین کاربر و «آرا برتر»، طرفین موظفند قبل از پیگیری قانونی، تلاش نمایند تا اختلافات خود را به صورت دوستانه و از طریق مذاکره حل و فصل کنند.
مدت زمان برای اعلام اختلاف : کاربر موظف است هر گونه اختلاف را حداکثر ظرف مدت 14 روز از تاریخ وقوع آن به فروشگاه اطلاع دهد.
تعیین هیئت حل اختلاف : در صورتی که مذاکره مستقیم به نتیجه نرسد، طرفین میتوانند موضوع را به یک هیئت حل اختلاف ارجاع دهند که شامل نمایندگان فروشگاه و یک نفر متخصص مستقل باشد تا به بررسی و حل مشکل بپردازد.
قضاوت نهایی : نظرات ارائه شده توسط هیئت حل اختلاف در نهایت قابل اجرا خواهد بود و طرفین موظف به پیروی از آن خواهند بود.
قوانین ثبت نظر
دلایل که موجب تأیید نشدن نظرات کاربران میشود :
● هر گونه توهین به فرد یا افراد
● اظهاراتی که مبین نقض حقوق اشخاص دیگر باشد
● نظرات غیر مرتبط با سایت و یا محصولات
● مباحثی که حالت بحث و گفتوگو دارند
● دیدگاههایی که با نام کاربری غیرمجاز ارسال شده باشند
● درج اطلاعات ارتباطی شخصی، از جمله شماره تلفن، آدرس، ایمیل و غیره
● درج لینک غیرمرتبط و هدایت کاربران به وبسایتهای دیگر